“Kalau Anda Membaca Surat Ini, Ia Bermakna Anda Ingin Mengubah Suai Bilik Air Ini Semula.” Pemilik Rumah Temui Surat Yang Ditulis 23 Tahun Dulu Oleh Pemilik Rumah Dahulu Dalam Dinding Bilik Air ..

"Kalau Anda Membaca Surat Ini, Ia Bermakna Anda Ingin Mengubah Suai Bilik Air Ini Semula.” Pemilik Rumah Temui Surat Yang Ditulis 23 Tahun Dulu Oleh Pemilik Rumah Dahulu Dalam Dinding Bilik Air ..

 

 

PASANGAN bernama Alex dan Jess Monney dari San Jose, California, Amerika Syarikat terkejut apabila menerima surat ‘kekesalan’ daripada pasangan yang tidak dikenali mereka di rumah mereka sendiri.

Surat itu ditemui oleh seorang kontraktor di rumah pasangan tersebut ketika ingin melakukan pengubahsuaian pada bilik air.

Surat yang tersembunyi di belakang dinding plaster adalah pesanan daripada Encik dan Puan ShinSeki dan arnab mereka, Cassie yang pernah tinggal di rumah tersebut 1995.

Pasangan tersebut menulis: “Kalau anda membaca surat ini, ia bermakna anda ingin mengubah suai bilik air ini semula.

“Apa yang tidak kena dengan cara kami membinanya?”

Gambar yang dimuat naik oleh Monney ke laman Twitter.

Lapor BBC, kemudian Monney memuat naik surat tersebut ke laman sosial.

Gambar itu telah diulang kicau di Twitter beribu kali dan menerima undian ‘up’ sebanyak 80,000 kali di laman Reddit.

Nota berusia 23 tahun itu memberikan idea kepada orang lain untuk berkongsi objek dan pesanan yang dijumpai di kediaman mereka pula.

TJ Harris dari Indiana membalas dengan memuat naik sekeping gambar majalah orang dewasa yang dijumpai oleh dia dan isterinya di dalam dinding bilik air rumah mereka.

Gambar majalah dewasa yang ditemui oleh TJ.

Monney memberitahu BBC, populariti posting tersebut berada di luar jangkaannya.

“Sangat seronok tengok orang lain menghargai cerita ini daripada sudut yang positif,” katanya.

Pasangan itu turut mengesahkan bahawa mereka akan meninggalkan surat mereka sendiri di belakang dinding bilik air tersebut untuk penghuni akan datang.

“Yang kelakarnya, kerja ubah suai ini patut dilakukan dengan segera.

“Kami akan menyambut bayi dalam empat minggu lagi, jadi kami perlu menulis pesanan ini dalam masa terdekat,” kata Monney.

Katanya, pasangan Shinsekis itu seperti orang yang gemar bergurau dan Monney ingin berterima kasih kepada mereka kerana mengukir senyuman di wajah dia dan isterinya.

 

Sumber : PenMerah

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password