Giliran Zulin Aziz Pula Jadi Mangsa Individu Tidak Bertanggungjawab Sunting Foto Lucah

Pelakon dan penyampai radio Suria FM, Zulin Aziz, 28, menjadi mangsa tindakan individu tidak bertanggung jawab yang menyunting gambarnya menjadi foto lucah kemudiannya dihantar ke laman Twitter milik Zurin.

Zulin berkata, dia kejutkan dengan beberapa gambarnya bertudung tetapi badan orang lain yang dilihatnya sebaik sahaja membuka Twitternya kelmarin.

Jelas Zulin individu yang tidak bertanggungjawab itu menggunakan Twitter palsu untuk memuatnaik gambarnya itu di laman sosial berkenaan disertai kapsyen yang lucah.

“Sejak bergelar artis, ini pengalaman pertama saya menerima gangguan lucah sebegini. Saya sudah minta peminat melaporkan kepada pihak Twitter agar akaun palsu itu dipadamkan.




“Memang sah bukan tubuh saya kerana ‘orang’ dalam gambar itu sangat gemuk. Walaupun itu bukan saya dan sedia maklum ia disunting, saya tetap terkejut kerana ada individu tergamak melakukannya.

“Saya rasa akaun Twitter itu milik seorang wanita atau remaja kerana suntingan gambar dan kata-katanya agak keanak-anakkan,” ujarnya.

Zulin memohon individu tersebut tidak mengulangi perbuatan itu kerana ia sangat mengaibkan mangsa yang terlibat.


“Bukan setakat menjatuhkan air muka saya, perbuatan itu juga boleh mengundang musibah lebih besar jika ada yang salah faham.


“Dia turut menghantar video lucah di Twitter. Gunakan media sosial secara betul dan janganlah cuba meraih populariti dengan cara begini,” katanya.

Zulin menegaskan bahawa dia tidak akan teragak-agak untuk membuat laporan polis sekiranya perkara sama berulang lagi.

Sumber- Harian Metro



Sumber : SiakapKeli

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password