“Baik Simpan Duit Bawah Bantal,” Wanita Ini Berang Dakwa Duit RM600 Lesap Lepas 5 Tahun Simpan Di Sebuah Agensi Pelaburan

 

3 Mac – Menyimpan wang untuk dilaburkan sudah menjadi satu cara pelaburan bagi rakyat Malaysia. Pelabur akan menerima dividen setiap tahun atas modal yang telah dilaburkan.

Semalam, seorang ibu kepada 3 anak mendakwa duit yang beliau dan anak-anak simpan di sebuah agensi pelaburan telah lesap tanpa pengetahuan beliau.

Beliau yang dikenali sebagai Naomi Hutson mendedahkan perkara itu di laman Facebooknya dan mendakwa duitnya yang disimpan serta duit anak-anaknya telah tiada seperti yang didakwa kakitangan agensi tersebut.

Menurut staff agensi itu, duit itu telah dikeluarkan sebelum ini dan mendakwa buku akaun wanita terbabit telah hilang.

Berikut adalah cerita penuh dari Naomi Hutson tentang duitnya yang hilang disimpan di dalam sebuah agensi pelaburan. Semoga bermanfaat.

Hari ni mmg geram n sakit hati btl, tak penah2 mnyumpah arini menyumpah aku dibuatnya, spai nangis2 aku arini org wat camni, konon nak selamat simpan , simpan Gi** pun macam tu asyik makin berkurang duit, baik simpan bawah bantal lagi selamat.


After 5 tahun baru nak kemas kini buku, coz baru jumpa blk buku tinggal umah mak. Habis lesap duit aku n anak2 aku. Total 4 org hilang rm600.95,n baru tau skrg asb dh tak pakai buku. 

nasib la aku tak macam dulu,, klu tak mau btekak gak td at  TELUK INTAN, senang2 ko cakap aku ada wat pengeluaran terus rm433.tak logik langsung,, mmg buku penah aku hilang, aku ada wat buku baru, tp tu tahun bila, ok fine takpe lah bila ko dh mula tinggi kan suara cakap kuat pasal aku ada buku hilang la apa sbb ko nak tutup duit aku hilang,, bila aku soalkan duit anak2 aku plk. 

Ko cakap buku anak2 aku pun hilang, korang kata buku anak2 aku pun pnah hilang, tu mmg btl wat aku marah,, tgk yg korg print pasal pengeluaran ada yg masa2 kuarkan duit tu mmg aku takde penah jejak kaki ke pejabat pos kuarkan duit sejak aku sakit masa beranak ank no. 3, 5 thun tak penah ke pjbt pos, ada pengeluaran rm30,40 sorry aku takkan kuar duit bawah rm50 lah,, tarikh last aku masuk pjbt pos masukkan duit sahaja pada tarikh yg sama 4 buku. 

Sumber : SiakapKeli

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password